Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Dags att flytta? 16 februari 2010

Filed under: Övrigt,Carrot Games-bloggen — Peter @ 14:48
Tags: , , ,

Jag funderar starkt på att skaffa mig ett webbhotell och lägga över min blogg på wordpress.org. Även om jag är rätt nöjd som det är här så är det rätt så begränsat. Och det skulle vara roligt att kunna göra bloggen precis så man vill ha den.

Jag slängde ut frågan igår på Twitter och nästan på direkten fick jag svar från två stycken olika webbhotell. De är på hugget verkligen. Och nu slänger jag ut frågan igen.

Vilket webbhotell är det bästa?

Jag kikade in på one.com och de är ju väldigt billiga, jag kikade också in på Binero.se och de skall tydligen väldigt snart komma med en stor uppdatering av sitt webbhotell som skall vara mycket bättre än innan. Surfown var också det rätt billigt när jag kollade.

Har ni några tips så får ni väldigt gärna skriva en kommentar nedan.

 

4 Responses to “Dags att flytta?”

  1. Johan Says:

    Jag har två wordpress bloggar på one.com. Fungerar utan problem, vet inte om det är billigt men jag tror det kostar 12kr i månaden för 3gig utrymme och obegränsad trafik.

  2. Mattias Says:

    Min blogg ligger också på One.com
    Priset är bra och det är enkelt med en funktionell kontrollpanel för epostkonton, domäner, mm. mm.

    Jag har ett par andra sidor hos one.com också och är egentligen mycket nöjd, de har en snabb support och det har alltid fungerat bra förutom på sistonde då de haft lite strul.

    Onlajn.se har haft lite problem med långsam anslutning och har någon gångp å sistonde inte kunnat nås öht. Jag vet att de höll på att byta ut vissa servrar för en vecka sedan och eventuellt har det med det att göra. Jag skrev ett mail till dom idag och frågade vad den senaste tidens strul beror på och om det kommer att upphöra. Hoppas på ett svar i morgon!

    Försvinner senaste tidens problem så kan jag varmt rekommendera one.com 🙂

  3. Peter Says:

    Ja, det lutar åt att det blir one.com faktiskt.
    De var ju riktigt billiga.

    Nu blir det bara till att se vilket som är det bästa temat. Och kanske lära sig lite om hur man förändrar och gör egna teman.

    Det är ju alltid kul.

  4. Johan Says:

    One hade lite strul med sin sqlserver för någon vecka sedan, men nu fungerar det som det ska för mig.


Kommentera

