Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Vackra konceptskisser 14 februari 2010

Filed under: Nintendo — Peter @ 22:56
Tags: , ,

Någon borta på Neogaf har hittat ett gäng bilder som ser ut att komma från någon speldesigners skrivbord på Nintendo. Det är lite alla möjliga olika konceptskisser och ritningar. Det verkar inte vara någon som vet om det är är riktiga bilder eller om det bara är fejk. Men någon i Neogaf-tråden hade en teori om att det var ifrån en bok som Nintendo ger ut varje år för att locka nya universitetsstundenter till sig. Och det kan säkert stämma. Oavsett var bilderna än kommer ifrån kan jag i alla fall konstatera att det är ett knippe riktigt vackra kreationer.

Någon mer än jag som hellre skulle ha sett det gråa New Super Mario Bros Wii-omslaget här? Tycker faktiskt också att det gula omslaget känns snyggare än det röda.

Många fler bilder hittar du på Neogaf.

 

4 Responses to “Vackra konceptskisser”

  1. Mattias Says:

    Helt klart sköna konceptbilder! Fejk eller ej! 🙂

    Angående New Super Mario omslaget så tycker jag de borde låtit Nes-Omslaget till Super Mario Bros inspirerat lite mer, hur vet jag inte riktigt men det hade varit trevligt 🙂

  2. Peter Says:

    Ja, det kanske skulle ha varit coolt.

    Själv tycker jag det skulle vara coolt om de gjorde 3 stycken New Super Mario Bros-spel. Det första skulle då kunna likna ettan, det andra tvåan och trean Super Mario Bros. 3

    Alla har de ju lite olika stil och även om man gör helt nya spel med ny grafik skulle man ändå kunna behålla själva känslan från de tre olika spelen.

    Det skulle jag tycka vore coolt.


Kommentera

