Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Sonic 4 kommer till ny Gameboy??? 05 februari 2010

Filed under: Nintendo,Spel — Peter @ 14:23
Tags: , ,

Jag gillar rykten. Det är alltid kul att spekulera i saker som man inte vet så mycket om. Det här som jag skall skriva om nu är inget rykte jag har hört av någon annan utan en alldeles egen spekulation. Och någonstans skall ju ett rykte börja och varför inte starta ett eget rykte här på Carrot Games.

Jag skrev ju för ett tag sedan att jag ville att Nintendo skulle återuppta sitt Gameboy-varumärke. Nu går det ett rykte (Läs det här) om att Nintendo kommer att visa upp ny hårdvara på Game Developers Conference. Om de visar ny hårdvara tror jag att det kommer vara en bärbar konsol. Kanske en ny Gameboy.

Dessutom så öppnade den officiella hemsidan för Sonic The Hedgehog 4 nyss och där det står vilka plattformar det skall komma till finns det en ruta med ett frågetecken i. Spelet kommer alltså att komma till ännu en plattform utöver de utannonserade. Min första tanke var att det kanske skulle komma till iPhone eller Apples nya iPad. Men varför avslöjar de inte det på direkten då? iPad har ju visats och är inte hemlig längre. Därför tror jag att de kanske utvecklar Sonic 4 till Nintendos nya format.

Kanske är det en DS 2 eller en ny Gameboy som klarar av ”higly detailed graphics” som det har ryktats om. Sonic 4 skulle passa utmärkt till ett sådan format tycker jag.

Visst låter det som ett troligt scenario?

Det här är alltså bara mina egna tankar och funderingar och jag vet lika lite som alla andra men man kan ju alltid spekulera.

 

3 Responses to “Sonic 4 kommer till ny Gameboy???”

  1. NuYu Says:

    Fan, synd att det inte var nya GameBoy. Om det nu kommer en ny GameBoy.

  2. Peter Says:

    Ajdå. Då sprack min teori.


Kommentera

