Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Imorgon smäller det 26 januari 2010

Filed under: Apple — Peter @ 10:53
Tags: , , ,

Jupp! Imorgon är dagen då Apple håller sitt event där de förväntas utannonsera sin ny iPad, iSlate, MacTablet eller vad den nu kan tänkas heta. Och känner jag Apple rätt så kommer jag att tänka MÅSTE HA(!!!) så fort jag ser en bild på den. Tyvärr jobbar jag på kvällen imorgon så jag kan inte följa nyhetsrapporteringen live.

Men jag kan ändå ge er några tips på vart ni kan följa Apples Event.

För det första har vi Slashat som jag tycker är bäst. En podcast som kommer att sända live redan från klockan 18:00 imorgon.

MacFeber brukar också vara rätt snabba på att lägga upp nyheter från Apples Event.

MacWorld kommer att rapportera live om vad som händer. Om du vill ladda upp så har de också samlat en hel massa rykten och skrivit om deras sannolikhet här.

Som sagt jobbar jag ända till tjugo över nio så det blir till att slänga sig på datorn direkt när man kommer hem för att ta del av alla godbitar från apples event.

 

2 Responses to “Imorgon smäller det”

  1. Nyfiken. Hur blev det? Var iPad någonting du bara var tvungen att skaffa eller blev du besviken på att det egentligen bara är en iPod Touch med en större skärm?

  2. Peter Says:

    Kul att du har hittat hit Henrik!
    För att svara på din fråga så kan jag säga att jag är riktigt sugen på en iPad. Det verkar vara en riktigt trevlig liten pryl som man kan använda om man vill sitta och slösurfa lite när man sitter och tittar på TV eller nåt. Kalendern ser riktigt snygg och lättanvänd ut. Och jag tror att det kommer att komma en hel massa roliga spel och program till den som verkligen kommer att vara unika och ta till vara på iPadens speciella egenskaper.

    Jag är också väldigt sugen på iBooks. Att kunna läsa böcker på den för den verkar verkligen vara väldigt smidig.

    Men så har det ju inte kommit ut någon särskild information om huruvida det kommer att finnas böcker när den väl kommer hit till Sverige. Och det har ju inte heller nämnts om något svenskt språkstöd i den så det är jag väl lite orolig för.
    Därför kommer jag inte skaffa den på direkten utan jag vill nog vänta ett tag och se hur mottagandet blir och se om den kommer att uppdateras med något mer efter ett tag.

    Men sugen är jag redan nu, absolut.
    Vad tycker du själv om den?


Kommentera

