Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Bayonetta – Vilket gräsligt omslag 08 januari 2010

Filed under: Övrigt,Microsoft,Morotsskal,Spel — Peter @ 16:15
Tags: ,

Måste bara säga att omslaget till Baynonetta verkligen är vidrigt fult. För det första är loggan väldigt osmakligt designat och den röda plattan bakom loggan är helt vidrig den också. Och för att inte tala om Bayonetta själv. Vilken karaktärsdesign?! Visst, hon kanske är gjord med glimten i ögat med rosa pistoler på benen och högklackade skor men de kunde väl i alla fall se till så att hon såg någorlunda vacker ut.

Och ser det inte ut som om hennes ben är väääldigt vääldigt långa i jämförelse med övriga kroppen? Det enda som är lite snyggt med omslagen är månen bakom henne men den döljs ju av en otroligt ful karaktär så det vackra i den kommer ju inte fram.

Nä, usch, det här spelet plockar jag nog inte upp. Det har fått bra betyg och så men hela spelets design känns rent ut sagt gräslig och det känns inte som om det är någonting för mig.

Har du en annan åsikt, berätta då den för mig och försök övertyga mig om spelets storhet. Just nu har jag väldigt svårt att se någonting bra bortom all vidrig design.

 

4 Responses to “Bayonetta – Vilket gräsligt omslag”

  1. Elin Says:

    Jag är lite på din sida. Jag tycker kanske inte att omslaget är sådär överdrivet gräsligt men jag kommer nog inte att plocka upp spelet förrän det ligger i reabackarna tror jag. Fastnade inte alls för demot.

  2. Peter Says:

    @Elin: Det känns som om det här spelet delar spelarna i två läger. Antingen de som älskar det och det som inte alls gillar upplägget.

  3. Jag står också på din sida. Utöver att Devil May Cry-liknande actionspel inte är min grej, så stör jag mig för mycket på designen av just Bayonetta. Måste hon anspela så överdrivet mycket på sex i varenda kommentar hon fäller? Måste halva hennes outfit bli genomskinlig så fort man gör en kombo? Måste hon vara designad som någon slags tolvårings överdrivna fantasier?

    För att inte bara göra det här helt svart-vitt, så måste jag ge dom en poäng: Det är en tuff tjej med glasögon, i ett tv-spel. Man kan inte nämna många andra som har fått ha glasögon. Ett litet plus som inte är i närheten av att väga upp resten.

    Nåja, hon har i alla fall inte en rustning som bara skyddar bröst och kön 😉

  4. NuYu Says:

    Omslaget är verkligen inte snyggt, men designen i själva spelet är sådär överdrivet läckert. Darksiders, som släpptes samma dag, har dock ett vrålsnyggt omslag.


Kommentera

