Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Modern Warfare 2 rockar 22 november 2009

Jag trodde aldrig att jag skulle fastna för Modern Warfare 2. Jag hade inte alls hypat det innan eller ens trott att det skulle vara särskilt bra trots alla lovord som det fått från varenda kotte. Men jag måste erkänna att det är riktigt bra.

I de tidigare Call of Duy-spelen har jag spelat en del multiplayer med mina kompisar som är helt fast i det och då har jag inte alls tyckt att det varit särskilt roligt.

Jag har spelat multiplayern i Modern Warfare 2 också och tycker inte att det är särskilt roligt. Men kampanjen däremot har jag verkligen fastnat för. Jag tänkte lista några av de grejerna som gör att jag numera diggar spelet riktigt mycket.

  • Intensiteten – Det känns verkligen som om man är huvudpersonen. Och att man är mitt i en Hollywoodfilm.
  • De varierande miljöerna – Ena stunden är man i en hamburgerrestaurang och i andra stunden i ett kallt vinterlandskap för att senare skjuta sönder möblemanget i ett lyxhus i USA.
  • Den vackra grafiken – Det är inte så där grått och trist som det ofta kan vara i krigsspel.
  • Siktet och responsen i handkontrollen – Styrningen är klockren och det är inte för många knappar att hålla reda på.
  • Ett varierat gameplay – Det är inte bara skjuta hej vilt utan ibland blir det lite mer smygarbetonat. I ett uppdrag var jag tvungen att fly på taket och kämpa mot klockan. I ett annat åker man snöskoter.
  • Att det utspelar sig i nutid – skönt med ett spel som inte bygger på andra världskriget.

Igår släpptes New Super Mario Bros. Wii och jag tänkte att jag skulle köpa det men det blev inte av. Jag har tillräckligt att göra med Modern Warfare 2 för tillfället men inom en inte allt för snar framtid måste jag skaffa New Super Mario Bros. Wii. Det verkar så grymt kul.

Istället skaffade jag hem Beneath a Steel Sky till min iPod Touch som jag tipsade om igår. Fast jag har ännu inte hunnit testa det än. Jag återkommer med mer intryck från det spelet så fort jag har satt mig in i det mera.

 

7 Responses to “Modern Warfare 2 rockar”

  1. Cosmo Says:

    Fast fortfarande är MW2 sämre än ettan.
    I alla fall kampanjläget, multiplayerdelen känns stabilare i uppföljaren dock.

    http://www.cosmo.nu/cod-modern-warfare-2-recension

  2. Peter Says:

    Jag har inte spelat ettan. Bara lite multiplayer i det spelet.
    Men kampanjen i tvåan gillar jag riktigt mycket.

  3. Cosmo Says:

    Fast nu jämför jag med första spelet i serien, där jag anser att uppföljaren faller platt.
    Hade jag inte haft det första spelet att jämföra med, så är det möjligt att jag varit mer förlåtande.

  4. NuYu Says:

    Inget spel jag egentligen skulle lägga speciellt mycket uppmärksamhet på (som för dig alltså Peter), men jag är faktiskt rätt sugen den här gången. Det du skriver om spelet låter onekligen rätt bra, så kanske ska jag ge det en chans trots allt.

  5. Peter Says:

    Ja jag tycker verkligen att är värt en chans i alla fall. Jag hade inga förväntningar men blev helt blown away av det.

  6. Cosmo Says:

    Ska inte tjata, men testa gärna första delen om du gillar bra kampanjer 😉

  7. Peter Says:

    Ingen fara. Du får skriva hur många kommentarer du vill. Alltid kul med lite aktivitet på bloggen.
    Första delen vore absolut intressant att testa om du säger att den är så bra.
    Får se om jag kan få tag i den någon gång framöver.


Kommentera

