Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Snyggt omslag till nya Zelda 17 november 2009

Kotaku har intervjuat Reggie om deras komande spel New Super Mario Bros. Wii och The Legend of Zelda: Spirit Tracks och det är rätt intressant att läsa. Bland annat pratar han om varför det inte finns något onlinestöd i New Super Mario Bros. Wii och så diskuteras de olika spelomslagen som Spirit Tracks kommer att ha.

I USA kommer det att vara lite mörkare och Link ser lite tuffare ut medan det i Europa är ljusare och ser lite mer lekfullt ut. Intervjun kan läsas —->Här!

Själv föredrar jag verkligen det Europeiska omslaget. Jag gillar när omslag är ljusa och med mycket färg och det ser mycket mer inbjudande ut när det är lite ljusare tycker jag. Och nu börjar dessutom hypen för detta nya Zelda stiga, lanseringsdatumet närmar sig ju med stormsteg.

Vad föredrar ni själva?

 

3 Responses to “Snyggt omslag till nya Zelda”

  1. Lunandrez Says:

    Jag tycker på något sätt att den amerikanska boxarten ser ut som någonting i beta-stadiet, lite sådär halvfärdigt bara, precis som att de inte hade mycket mer än bilden på de två att jobba med som var i färg.

    Medan den europeiska boxarten ser, som du säger, mer inbjudande ut och allt som allt tycker jag det är en mycket snyggare boxart än den amerikanska. Tycker visserligen om Phantom Hourglass-boxen mer än någon av de här två, men alltid någonting i alla fall. ^_^

  2. EmmyZ Says:

    Tycker också den europeiska var snyggare. Jag förknippar verkligen Zelda med färg och det där var Spot-on!

  3. gamingmama Says:

    Jag tycker nog att amerikanska omslaget är lite häftigt ändå, eftersom jag är en sucker för svartvitt.

    Men omslaget ska ju spegla spelets innehåll och stil också och där tycker jag det europeiska passar in bättre. Man ska ju inte se något på ett omslag som inte kommer finans med i spelet :O


Kommentera

