Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Snart dags för New Super Mario Bros. Wii 16 november 2009

Filed under: Nintendo,Spel — Peter @ 16:45
Tags: , , ,

Propellerhjälmen verkar riktigt coolNew Super Mario Bros.  Wii släpps på fredag. Nu börjar recensionerna på spelet komma ut och det ser riktigt riktigt bra ut. Gamereactor gav det en 8:a och en 9:a i andra åsikt. Loading gav det en 9:a. Och det ligger för tillfället på 87 på Metacritic.

När Nintendo utannonserade New Super Mario Bros. Wii på E3 i år blev jag lite skraj är de sa att fyra personer kommer att kunna spela tillsammans. Jag tänkte då att det inte skulle vara så optimerat för enspelarläget men det verkar ju av recensionerna att döma vara riktigt bra även det läget.

Jag har ju bara en Wii Remote och inga av dem jag känner gillar Wii särskilt mycket så kommer nog bli svårt att samla ihop ett gäng och spela det. Och så inget onlineläge.

Men det nog bli kul att spela ensam också, om jag inte hittar någon i Göteborgstrakten som också gillar Mario och vill spela med mig?

På fredag släpps det alltså och förhoppningsvis kan jag få lite tid över så att jag kan klämma in det här mellan alla andra spel som jag vill spela.

 

 

One Response to “Snart dags för New Super Mario Bros. Wii”

  1. EmmyZ Says:

    Jag hoppas att det här blir så bra som jag tror. Även om det kommer att krävas övertalning för att få sambon att spela med mig ;-D


Kommentera

