Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Design på hög nivå och Zombieslakt 13 november 2009

Nu sitter jag här vid skrivbordet och lyssnar på musik. Jag köpte ett par riktigt sköna och (helt enormt) snygga högtalare med tillhörande subwoofer. De är gjorda i plast så man ser rakt in i själva högtalarmekanismerna. De ser verkligen helt snygga ut. Och så lyser subwoofern med en riktigt skönt blått ljus vilket ser helt underbart ut.

Ett tack skall också riktas personalen på Expert som gav mig 300 kronor rabatt på dessa. Det var verkligen vänligt. Här kommer några bilder. De passar verkligen bra ihop med min Mac.

En annan grej också. Jag var hemma hos en polare häromdagen och vi spelade lite Xbox 360 och ett riktigt roligt spel som hette Zombie Apocalypse. Det hela går ut på att döda Zombies i mängder och man kan spelar flera samtidigt som samarbetar. Och så finns det olika typer av Zombies och olika uppgraderingar av ens vapen. Till och med motorsåg finns. Det blir riktigt tjockt med Zombies efter ett tag och sen är det helt hysteriskt och man sitter och skriker i soffan och pustar sen ut när man har klarat en våg med Zombies och kommer vidare till nästa nivå. Ett väldigt repetetivt spel så det är nog inte så kul om man spelar det själv men med 3 polare i soffan (eller ännu fler, vi var rätt många som turades om att spela) är det riktigt roligt. Det rekommenderar jag.

Ikväll är det premiär för filmen 2012 och jag skall se den. Hoppas att den är bra. Jag återkommer säkert med lite intryck ifrån filmen imorgon eller nåt.

 

2 Responses to “Design på hög nivå och Zombieslakt”

  1. NuYu Says:

    Fan, var det där högtalare. Riktigt snygga.

  2. Peter Says:

    Yes det är det och ja, de är underbart snygga och så låter de bra också.


Kommentera

