Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Spelhelg, here I come! 29 oktober 2009

Härligt! Imorgon fredag är jag ledig och hela helgen likaså. Då blir det till att spela en hel del skulle jag tro. Jag har ett antal spel att ta tag i. Dels har jag det första Professor Layton-spelet som jag köpte för ett tag sedan. Dessutom började jag ganska nyligen på Assassins Creed som jag känner att jag borde spela igenom innan 2:an kommer. Och så Borderlands då som jag fick hem häromdagen.

Som jag skrev om tidigare så är inte skjutarspel riktigt min typ av spel men jag har ändå försökt att sätta mig in i Borderlands så gott det går. Och självklart har det gått riktigt risigt när det kommer till att sikta. Jag är ju helt och hållet nybörjare på det och jag har väldigt svårt att sikta in mig på en fiende samtidigt som jag rör mig åt ett annat håll. Men det är väl något som man lär sig med tiden desto mer man spelar FPS skulle jag tro.

Men trots att jag har haft rätt stora problem med siktet så känns det ändå tämligen underhållande, och upplägget med levla upp sin karaktär och alla dessa mängder av föremål man kan plocka upp känns riktigt fräscht. Också den grafiska stilen är riktigt skön.

Multiplayer-läget och onlineläget har jag inte testat alls än så länge. Förhoppningsvis kan jag köra lite co-op med en polare nu i helgen. Det sägs ju att det skall vara rätt bra i Co-op-läget och då kanske jag kan få lite hjälp från någon som är lite mer erfaren av detta pang-pangande.

 

Kommentera

