Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Morotsskal 22 oktober 2009

Filed under: Morotsskal — Peter @ 11:00
Tags: , ,

Jag har ju börjat att recensera spelfodral här på Carrot Games och tidigare kallat dem för Boxart Reviews. Men jag tyckte inte att det riktigt stack ut så som jag ville så nu har jag kommit på ett annat namn som jag faktiskt är riktigt nöjd med. Krille ifrån Speltokig.eu kom med ett förslag om att jag skulle kalla dem för Morotens ytliga recensioner. Och det är ju faktiskt ytliga recensioner eftersom jag betygsätter utsidan, men jag tyckte ändå att namnet inte riktigt signalerade så positiva vibbar för de som inte är så insatt i vad jag gör. Så jag började tänka. Jag ville ha någonting som kunde anknyta till morotstemat samtidigt som det där ytliga skulle kunna framgå i namnet.

Därav kom jag på den briljanta idén att kalla dem för Morotsskal. Skalet är ju det som är ytterst på moroten och jag betygsätter det som är ytterst på själva spelen. Så hädanefter kommer dessa recensioner alltså att kallas för morotsskal.

Nu till något helt annat. Mitt Wii blinkade blått igår och det hade kommit en uppdatering av Wii Shop Channel. Och alla de (inklusive mig) som har köpt internetkanalen kommer att få ladda ner valfritt Nes-spel till ingen kostnad. Nu är ju bara frågan då vad jag skall ladda ner. Har ni några tips?

 

4 Responses to “Morotsskal”

  1. […] Reviews, men som numera går under namnet Morotsskal. Undrar du varför? Läs min förklaring här. Den här gången är det Assassins Creed som skall synas. Jag är sen med att spela det här. Det […]

  2. Krilledood Says:

    Episkt namn! Bättre än så kan det nog inte bli, äkta göteborgshumor 😛

  3. NuYu Says:

    Klockrent namn faktiskt. De 500 pointsen, de tar du ut från Wii:n och slänger på Nicalis för att de aldrig släpper Cave Story. Så det så. 😛

  4. Peter Says:

    Kul att ni verkar gilla namnet. Jag är också riktigt förtjust i det.


Kommentera

