Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Sony och deras totala brist på bra design 24 september 2009

ps3 wandMitt första intryck ifrån E3 när Sony visade upp sin nya rörelsekänsliga ”Wand” eller vad den nu kommer att kallas var att den var riktigt ful. Men så tänkte jag att den nog bara vara i konceptstadiet än så länge och att designen skulle ändras. Nu är Tokyo Game Show i full gång och Sony snackar om sin pinne (fortfarande utan namn) och de har samma gräsliga design på den. Det verkar alltså som om de tänker ha kvar den som den är med den där stora bollen på toppen. Men än så länge är det ett bra tag kvar innan den släpps och de kan ju fortfarande ändra den. För nu är den inte snygg någon stans. Eller vad tycker ni?

 

4 Responses to “Sony och deras totala brist på bra design”

  1. Lunandrez Says:

    Jag kan då inte göra annat än att instämma. Man kan ju hoppas att det här inte är slutprodukten, den ser ju gräslig ut.

  2. Krilledood Says:

    Otroligt ful, tror dock den är i ett så tidigt stadie att den kommer förändras flera gånger innan den släpps, se bara på rymdbananen (första bilderna på sixaxis). Dock tror jag inte vi kommer bli av med den där bollen på toppen av kontrollen då den vad jag förstått är en viktig del för att lokalisera kontrollen från kameran, även om man förståss skulle kunna lösa det med starkare IR-dioder…

  3. Nä, ollonstaven är inte min kopp te heller.

  4. NuYu Says:

    ollonstaven” var namnet 😆


Kommentera

