Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Boxart Reviews – Tiger Woods 16 september 2009

Filed under: 1 — Peter @ 12:26

Jag tycker det är roligt att ha en spelsamling i hyllan och då vill jag även att den skall se snygg ut. Därför tänkte jag börja med ett nytt litet inslag här på Carrot Games som jag kallar för Boxart Reviews där jag helt enkelt recenserar spelfodralen.

Här bryr jag mig inte alls hur spelen är att spela utan bara hur fodralet ser ut. Vilket intryck det ger och hur väl fodralet beskriver själva spelet.

Kom gärna med feedback och åsikter om vad ni tycker om detta nya inslag. Har ni tips och förslag till hur jag kan göra det ännu bättre tar jag gärna emot dem.

Först ut är Tiger Woods PGA Tour 10 till Wii.

Framsidan:

TigerFramsidan tycker jag signalerar glädje. Det är ett vackert ljus som faller på Tiger Woods och man ser verkligen att nu har han gjort något riktigt bra. Kanske en hole in one till och med. Det gröna i högra hörnet ger en skön kontrast till den vita bakgrunden. Skönt också att de vågat arbeta med mycket vita partier i bakgrunden. Det gör att bilden på Tiger Woods kommer fram mer och får tala för sig själv. Vilket den gör riktigt bra.  Klistermärket till höger om titeln signalerar kvalitet. Det står ”Officially licensed PGA Tour”

Betyg: 8/10

Baksidan:

Tiger2

När jag för första gången såg baksidan blev jag lite smått förskräckt. Det första man ser är en bild på Tiger Woods som är väldigt, väldigt pixlig. Den ser riktigt risig ut faktiskt. De andra två bilderna ser däremot helt okej ut tycker jag. När det kommer till texten är informativ och bra tycker jag. Den tar upp en del olika spellägen och även att den är kompatibel med Wii Motion Plus.

Betyg: 5/10

Slutligen: Framsidan är riktigt snygg, medan bilderna på baksidan är riktigt dåliga. Det som ändå räddar baksidan från ett riktigt bottennapp är texten som faktiskt är välgjord och informativ.

Slutbetyg: 6/10

 

One Response to “Boxart Reviews – Tiger Woods”

  1. affompode-tool Says:

    behovet for at se:)


Kommentera

