Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Sonic går tillbaka till rötterna 09 september 2009

Filed under: Spel — Peter @ 9:50

Äntligen!!! Efter alla dessa år och efter alla recensenter som verkligen har skrikit efter ett nytt Sonic i 2D har nu Sega fattat att Sonic gör sig bäst i två dimensioner. Project Needlemouse som är spelets projektnamn utannonserades idag.

Än så länge finns det inget gameplay på hur det ser ut. Så än skall man väl inte skrika hej. Men det känns ju ändå helt underbart att få ett nytt Sonicspel i 2D.

Sonic Rush till DS tyckte jag var riktigt bra och nu snackas det om att det skall vara i HD vilket antagligen gör att det blir till Xbox 360 och PS3. Tänk vad gött med ett 2D-Sonic och knivskarp grafik.

Förhoppningsvis får vi se mer av spelet snart. Kanske redan på Tokyo Game Show som inleds den 24 september. Teasertrailern kan ses här.

Den blå igelkotten goes 2D

Den blå igelkotten goes 2D

 

3 Responses to “Sonic går tillbaka till rötterna”

  1. NuYu Says:

    Smaskigt. Men jag tänker inte våga hoppas än på länge.

  2. Micke Says:

    Jag kan inte annat än att ställa mig bakom ditt ”Äntligen!!” Jag anser också att vissa spel gör sig mycket bättre i 2D, därav Sonic men även Mario (som för övrigt släpps i just en 2D-version till Wii om inte ett alltför långt tag). Bra fynd!

  3. Krilledood Says:

    Hoppas bara inte det är alldeles för sent, har snart svårt att kolla på Sonic utan att få spykänslor…


Kommentera

