Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Dags att stödja svensk spelpress 06 september 2009

Filed under: Allmänt flummande,Övrigt — Peter @ 22:35

Efter Superplays nedläggning känns det lite sorgset faktiskt. Inte för att jag egentligen läste tidningen eller hade några starka band till den. Jag har bara läst några få tidningar utav den. Utan det jag sörjer är den allför minskande mångfalden av speltidningar nu när den inte längre finns. Det finns liksom inte så många alternativ längre för den som vill läsa om spel i tidningsform. Överlag så är ju papperstidningen ett utrotningshotat medium. I alla fall när det gäller speltidningar.

Och alldeles precis gjorde jag slag i saken och beställde en helårsprenumeration på Level. Det är dags att stödja svensk spelpress tycker jag. Det är dags att visa att det fortfarande finns en skara människor där ute som uppskattar det gamla formatet. Att läsa en tidning gjord av papper. Även om det är smidigast att både hitta information och nyheter om spel på internet så gillar jag att kunna sitta ner i lugn och ro och bara koppla av med en tidning.

Vad tycker du själv? Gillar du att ha en tidning att läsa eller är internet det överlägsnaste och bästa?

 

3 Responses to “Dags att stödja svensk spelpress”

  1. NuYu Says:

    Ska faktiskt precis ta och betala en 8-nummers prenumeration av Level. Och jag håller med dig, det är trevligt att sätta sig ned ibland och läsa lite, och dessutom brukar Levels tidningar vara rätt snygga. Speciellt deras prenumerationsversioner.

    Sen hade de förstås ett erbjudande jag inte kunde säga nej till…

  2. Peter Says:

    Ja, jag såg de där erbjudandena om att man kunde få med ett spel men Chronno trigger har jag redan och de andra spelen var jag inte så sugen på så jag tog en tolv månaders prenumeration istället utan någon premie.

    Vilket spel valde du?

  3. NuYu Says:

    Batman såklart. Till 360. Med tanke på att spelet säljs för runt 500-600 kronor känns det som rena rånet. Men inte mig emot. 😀


Kommentera

