Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

The blue light of awesomeness! 01 september 2009

Filed under: Allmänt flummande,Nintendo — Peter @ 19:51
Tags: , ,

Jag skrev ju för ett tag sedan att det var länge sedan mitt Wii lyste blått. Att jag ville ha meddelande från Nintendo om nya funktioner och kanaler.

Och idag hände det. Och det var inte något meddelande om något Mario Kart-event. Utan Nintendo meddelande att de har blivit lite mer generösa och från och med i dag blir webbläsaren till Wii gratis att ladda ner.

Jag har sedan tidigare laddat ner den och betalat 500 points för den. Men Nintendo hade ännu en liten twist i sitt meddelande. De som redan har betalat kommer att få ladda ner valfritt NES-spel från Virtual Console.

Man tackar, man tackar! Undra vad för spel man skall välja då. Några tips?

P.S Måste bara tillägga att OLW:s ny chipssmak Sourcream & Bearnaise är helt underbart god. Det låter inte gott men prova så skall du se att du kommer att gilla dem D.S

 

11 Responses to “The blue light of awesomeness!”

  1. NuYu Says:

    Har du inte Kid Icarus råder jag dig att ladda ner det, ett riktigt höjdarspel. Annars lär Bubble Bobble sitta fint, eller varför inte något av Super Mario Bros. spelen? Eller Mega Man 2 kanske.

  2. Peter Says:

    Kid Icarus har jag både till NES och till Wii och det är helt underbart. Ett av de bästa spelen genom tiderna skulle jag säga. Därför hoppas jag verkligen på en uppföljare som det ryktats om under en längre tid som verkligen tar till vara på det som gjorde Kid Icarus så bra och gör ett helt nytt Kid Icarus för vår tid.

    Bubble bobbel är ju också en sån där klassiker som alla säger att man måste ha och tyvärr har jag inte spelat detta men jag tycker inte att det verkar så roligt. De som gillar Bubble Bobble brukar också gilla Ice Climber känns det som och det spelet tycker jag inte var så där jättebra. Inte så att det håller i längden i alla fall även om det är kul att spela kortare stunder.

    Jag får helt enkelt bege mig in på Wii Shop channel och se vad som bjuds. Något intressant skall man väl kunna hitta.

  3. Elin Says:

    Med Mega Man 2 eller 3 vet man ju med säkerhet att man har en bra och fin spelupplevelse framför sig. Excite Bike var annars ett av mina absoluta favoritspel på NES-tiden. Köpte det till och med till GBA när det släpptes där.

    Och de där chipsen alltså, Sourcream & Bearnaise? Det låter så sjukt att det blir helt omöjligt att låta bli att prova!

  4. Peter Says:

    Tack för tipsen Elin!!

    Och ja, jag vet att det låter helt sjukt med chipsen men de är underbara.

  5. Micke Says:

    Jag säger bara Adventures of Lolo, ett mer prisvärt spel får man nog leta efter om man går på spelbarhet! Eller varför inte något Kirby-spel? Sen är ju ovannämnda Mario och MegaMan alltid säkra kort.

  6. Peter Says:

    Tjena Micke! Najs att du har hittat hit.

    Adventures of Lolo verkar faktiskt vara lite småskoj. Kanske något man borde spana in för det har jag inte spelat tidigare.

  7. Elin Says:

    Men hörredu, var hittar du chipsen? Min Ica-butik hade inga så jag blev lite putt.

    Tacksam för svar ^_^

  8. Peter Says:

    Elin: Det verkar inte som om alla butiker har fått bea-chipsen ännu. Jag har mejlat till OLW och de har svarat att från och med vecka 37 skall dessa chips finnas ute i butik. Och de skall finnas i de flesta butikerna då de ingår i OLW:s ordinarie sortiment.

    Jag har skapat en tråd på Loading om dessa chipsen och det verkar vara många som inte har fått tag i några än men nästa vecka skall det nog gå lättare.
    tråden: http://loading.se/forum.php?thread_id=69142

    Själv fick jag tag i mina i ICA i Lindome. Och det är enda stället där jag har sett dessa chips än så länge.

    Hoppas att du kan få tag i några bea-chips så småningom för de är verkligen helt underbara

  9. Elin Says:

    Haha, man tackar för att du har researchat så! 😀 Ska hålla utkik på Ica!

  10. Elin Says:

    Jag har chipsen, hooray! Nu ska jag bara försöka hålla mig ända till helgen med att öppna påsen 😀

  11. Peter Says:

    Gött Elin!!

    Återkom gärna med en kommentar när du har smakat vad du tycker om dem.
    Undrar om inte jag skall köpa på mig en påse bea-chips att ha till kvällen


Kommentera

