Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Hur det är att spela Tiger Woods PGA Tour 10 och den ädla konsten att kunna nämna Wii Motion Plus 20 gånger i ett och samma inlägg 29 augusti 2009

Filed under: Apple,Nintendo,Spel,Spelintryck — Peter @ 22:22

Det har blivit mycket Apple i bloggen på sistone men nu är det tillbaks till spel igen. (I alla fall tills nästa stora Apple-event äger rum, det ryktas om nya iPodar den 9 September då Apple skall hålla låda :-)).

En jämförelse av att spela med Wii Motion Plus eller utan Wii Motion Plus i Tiger Woods PGA Tour 10. Det är vad som står på tapeten för kvällens inlägg. Jag skrev ju tidigare om detta spelet men då hade jag inte spelat så mycket och idag testade jag för första gången att spela utan Wii Motion Plus för att se hur det fungerade. Innnan hade jag bara spelat med Wii Motion Plus.

Det fungerade, till viss del att spela utan Wii Motion Plus. Men en hel del av precisionen försvinner när man spelar utan Wii Motion Plus. När man skall slå iväg bollen kan man med Wii Motion Plus styra hur mycket man vill vrida klubban åt höger och vänster. Men utan Wii Motion Plus verkar det inte gå utan då får man, redan innan man lyfter klubban för att slå iväg bollen, ställa in hur mycket åt höger och vänster man vill sikta.

I Wii Sports fungerade det utan den extra precisionen, likaså i det här spelet men Wii Motion Plus tillför faktiskt rätt mycket ändå.

Nu har jag bara pratat om den vanliga golfen hittills, det finns ju frisbeegolf också. Även där kan man välja att spela med Wii Motion Plus eller utan Wii Motion Plus. I frisbeegolfen är det nästintill ospelbart utan Wii Motion Plus. Medan man med Wii Motion Plus kan styra kastet precis hur man vill så verkar det bara fungera att göra vissa rörelser utan Wii Motion Plus och det hackar och känns inte alls så fritt och bra som det gör med Wii Motion Plus.

Slutsats: Wii Motion Plus förbättrar spelupplevelsen avsevärt. Att golfa utan Wii Motion Plus försämrar spelupplevelsen. Spelar man frisbeegolf utan Wii Motion Plus försämras spelupplevelsen drastiskt.

Slutgiltlig slutsats: Spela Tiger Woods PGA Tour 10 med Wii Motion Plus.

 

3 Responses to “Hur det är att spela Tiger Woods PGA Tour 10 och den ädla konsten att kunna nämna Wii Motion Plus 20 gånger i ett och samma inlägg”

  1. Krilledood Says:

    Känns som att Wii Motion Plus gör Wiimoten till det den borde ha varit redan vid release, men vi får väl tacka för att de förbättrar kontrollen med tiden. Dock är jag trött på att lägga ut mer pengar på tillbehör än spel till Nintendos låda 😦

  2. NuYu Says:

    Jag tappade bort mig där någonstans bland alla Wii Motion Plus. 😛

    Men, rekommenderar du spelet och tillbehöret till en som inte gillade Wii Sports?

  3. Peter Says:

    @NuYu Hmm.. jag skulle säga som så här.
    Gillar du golfspel så skulle jag rekommendera det här. Precisionen är rätt go, och särskilt puttarna är bra mycket bättre i det här spelet än i Wii Sports.
    Grafiken i Wii Sports känns roligare än i det här spelet. I Tiger Woods så känns grafiken rätt oinspirerad och platt medan den är mer lekfull i Wii Sports.

    Jag har inte spelat Wii Sports Resort så jag kan inte jämföra golfen mellan det spelet och Tiger Woods.

    Men ändå, ja, jag rekommenderar Tiger Woods PGA Tour 10. Just för den goa precisionen.


Kommentera

