Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Playstation 3 Slim är här!! 19 augusti 2009

Filed under: Microsoft,Nintendo,Sony,Spel — Peter @ 8:08
Tags: , ,

…eller här och här, men den är i alla fall bekräftad och snart kommer den hit. Väldigt snart faktiskt. 1 September.

Playstation 3: Thin

Playstation 3: Thin

Och när jag såg den nya designen blev jag glatt överraskad. Jag tycker att den är riktigt snygg. Den lite mer matta ytan gör att den ser bra ut helt enkelt.

Men jag tycker inte att den borde kallas Playstation 3 Slim utan kanske hellre Playstation 3 Thin. För slimmad tycker jag inte att den är men tunn däremot. Eller slimmad på tjockleken kanske man kan säga.

Frågan är bara då om det här kan få Sonys negativa försäljning att vända. Jag tror nog att försäljningen kan komma igång faktiskt. Det känns som om Sony satsar rätt så mycket nu. PSP Go som de pushar ganska rejält på. Och så nu denna nya Playstation 3 Slim som säkerligen kan glida av butikshyllorna ganska så snabbt.

Men kommer den hota Wii och Xbox 360? Nä, de är för sent ute och de leder för stort för att den skall kunna gå om tror jag. Inte gå om konkurrenterna men en boost i rätt riktning tror jag absolut.

Jag kommer däremot inte att köpa den. Jag har Wii och Xbox 360 och har fullt upp med att spela spel på dem. Det skulle bara blivit för mycket att ha en PS3:a också.

Vad tycker ni om den nya PS3:an? Ful, fin eller alldeles ……. alldeles ……. underbar!!!!

 

2 Responses to “Playstation 3 Slim är här!!”

  1. linus Says:

    Jag gillar också den nya designen. Fast den ser lite billigare ut nu när den inte har en pianoblank yta. Sen så tror jag att det här kommer ge Sony en rejäl boost. Jag tror den kommer ha en Gamecube-effekt och gå om i slutet av kriget. PS3 är trots allt en starkare maskin och när utvecklarna har lärt sig koda för hårdvaran så kommer den hålla längre än de andra konsollerna.

  2. Emmy Z Says:

    Jag är ju pryltokig och känner instinktivt att ”jag vill ha”. Men eftersom jag köpte en tjockis-modell för några månader sedan så får den tyvärr vänta 😦


Kommentera

