Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Jag blir arg som en kamel på supportsidor!! 29 juli 2009

Filed under: Apple,Övrigt,Microsoft — Peter @ 21:20
Tags: , , , , ,

Supportsidor är ju till för att hjälpa men ofta tycker bara att dom är röriga och svårnavigerade. Jag gick in på Apples supportsida idag för min iPod Touch verkar inte vilja synkronisera sig med iTunes längre. Hittade lite tips och annat där som jag testade men det fungerade fortfarande inte.

Tänkte då att jag skulle leta upp ett telefon-nummer så att jag kanske kunde ringa och få hjälp med problemet på så vis. Och efter mycket letande hittade jag till slut ett telefonnummer man kunde ringa. Men det verkar som om det skulle kosta 495 kronor per förfråga att ringa det numret och det var väl lite väl dyrt för min plånbok tycker jag.

Så  nu sitter jag här, utan att ha någon lösning på problemet.

Ibland kan man bli arg som en kamel när det inte går som man vill

Ibland kan man bli arg som en kamel när det inte går som man vill

Jag tänkte också klaga lite på Microsoft i det här blogginlägget. Jag passade förra månaden på att skaffa mig Xbox Live Guld för endast 10 kronor för en månad. Helt klart värt pengarna tycker jag och sedan efter en månad så skulle mitt guldmedlemskap förnyas automatiskt.

Helt fine med det för de som vill sköta betalningen automatiskt, men jag vill gärna betala allt på en gång och inte ha det så att pengar dras automatiskt. Jag tänkte att det säkert skulle finnas en enkel inställning som gjorde att jag kunde avbryta autogirot.

Men där hade jag fel, eller jag har i alla fall inte hittat någonting om att man bara kan avbryta den automatiska betalningen.

Och när jag mailade dem igår så fick jag idag svar att de inte kan svara på några frågor om mitt konto via mejl utan att jag istället var tvungen att uppge mitt telefonnummer så att de kunde ringa upp mig.

Varför måste det alltid, jämt och ständigt vara så krångligt att kontakta supporten? Gör dom det extra svårt att kontakta dem bara för att de inte skall bli nerringda av massa människor eller vad då?

Är det någon som vet om det går att avbryta den automatiska förnyelsen och ändå behålla kvar medlemskapet de dagarna man har kvar?

Uppdatering: Här har jag slitit mitt hår, och blivit riktigt frustrerad över att det inte gått att stänga av månatligt förnyelse och så fanns inställningen där rakt framför ögonen på mig. Bara till att gå in på medlemskapsnivå och ändra ”Automatiskt förnyelse” från PÅ till AV. Så nu är i alla fall ett problem löst efter mycket om och men.

 

4 Responses to “Jag blir arg som en kamel på supportsidor!!”

  1. Jimmy Says:

    Du som ändå använder Twitter borde lägga till användaren Majornelson. Han jobbar på Microsoft och Twittrade för ca en timma sedan om hur man stänger av automatisk betalning av Xbox Live:

  2. Peter Says:

    Vilket sammanträffande!

  3. Welkin Says:

    Ja, han skrev om det nyligen. Själv ringde jag supporten och det gick också smidigt.

    Jag hade också problem med min iphonesynk, mailade supporten och fick svar inom några timmar. Fick öppna itunes som administratör och aktivera telefonen till affären igen under menyn affär och aktivera. Hoppas det hjälper.

    Stör mig också på dåliga supportersidor, men blir inte argare än en dromedar.

  4. […] har hunnit få med en lite granskanske artikel om speltidningen Levels oberoende. Jag har blivit arg som en kamel och så har jag spelat Shadow Complex och Trials HD. Två riktigt bra spel från Xbox Live Arcade. […]


Kommentera

