Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Förhandsboka Scribblenauts, få tupp-hatt 28 juli 2009

Scribblenauts verkar vara ett riktigt annorlunda och roligt spel till DS.

Det hela går ut på att man skall lösa olika problem. Och det gör man genom att skriva på pekskärmen det föremålet man tror att man behöver för att kunna lösa problemet. Skriv sko så kommer det upp en sko, skriv boll och en boll dyker upp på skärmen.

Har du alltid drömt om att se ut som en tupp när du spelar? Nu kan du det!

Har du alltid drömt om att se ut som en tupp när du spelar? Nu kan du det!

Udda, roligt och lite crazy helt enkelt.

En annan grej som också är helt crazy är att man, i USA, får med en tupp-hatt när man förhandsbokar Scribblenauts. Så att man kan se lite galen ut när man sitter på bussen och Scribblenautar sig.

Jag har inte hört någonting om det här gäller för oss i Sverige. Kanske är det lite för galet för den svenska publiken. Men jag vill i alla fall ha den. Hoppas på att den också kommer hit.

 

One Response to “Förhandsboka Scribblenauts, få tupp-hatt”

  1. NuYu Says:

    Spelet verkade lite segt i de första förhandstittarna, men sedan dess har det utvecklats. Eller så är det bara jag.

    Hur som helst, cool hatt (eller mössa eller vad man nu vill 😉 ) även om jag inte är sugen på att boka spelet. Om erbjudandet nu när Svea rike…


Kommentera

