Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Dags att skaffa fejjan… nä jag tror inte det 25 juli 2009

Filed under: Allmänt flummande — Peter @ 20:19

facebook-logoDet känns som om jag är en av få som inte skaffat Facebook än. Det sociala nätverket som är på var mans läppar.

Jag brukar hänga med ganska mycket i nättrender och gillar att hänga med på sociala nätverk och sånt men Facebook har inte riktigt fångat mitt intresse. Särskilt inte efter det senaste mailet som jag fick från dem.

Ibland händer det att vänner skickar invites till mig och vill att jag går med i Facebook. Jag har inte svarat på någon av dem och inte gett ut någon information alls om mig.

Nu i det senaste invite-mailet som jag fått så stod det i brevet vilka personer som tidigare har invitat mig men så stod det också. Du kanske också känner dessa personer. Och så radades det upp ett antal personer som jag faktiskt känner. Och de har inte bjudit in mig.

Frågan är då, hur kan Facebook veta vilka som är mina vänner redan innan jag registrerat mig eller ens gett dem min mailadress. Jag blir ju verkligen inte sugen på att registrera sig när de verkar ha en massa information om mig redan innan jag lämnat ut någon. Känns nästan lite integritets-kränkande.

Hur mycket kommer de att veta om mig när jag väl reggar mig och lägger upp bilder och information om mig?

Nä, jag fortsätter att avstå Facebook.

 

3 Responses to “Dags att skaffa fejjan… nä jag tror inte det”

  1. TT Says:

    Håller f-n med dig. Våga Vägra Facebook! 😀

    Finns andra sites om man nu prompt ska vara suynlig på Internet där man inte känner att man sålt sin själ, bilder, vänner, tankar till ett företag som eventuellt ska sälja det vidare längre fram.

    Fasen borde starta en protestgrupp och få folk att öppna ögonen… 🙂

  2. Peter Says:

    Ja, det borde vi göra.
    Vi kan ju göra en facebook-grupp mot facebook!

    Fast det går ju inte då…hi hi hi

  3. NuYu Says:

    Är inte heller med. Och det känns inte riktigt som om jag ska göra det heller.


Kommentera

