Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Vart är mitt blåa ljus? 23 juli 2009

Filed under: Nintendo — Peter @ 8:40

Wii blue lightJag minns tillbaka till gamla tider. Då Wii var ny hos mig och jag varje morgon gick in i vardagsrummet för att se om det hade hänt. Om det blåa ljuset lyste. Ofta så gjorde det inte det.

Nähä, inget blått ljus idag heller, tänkte man. Men ibland så hände det underbara. Det blåa ljuset lyste på min Wii.

Och omedelbart ville man starta Wii:n för att se om det hade kommit en ny uppdatering eller någon ny kanal, samtidigt som man drog sig för att starta den för man ville behålla kvar den goa känslan av det blåa ljuset. Man ville sitta en stund och kolla in det vackra. Det blå. Ljuset.

Det var länge sedan nu. Jag går inte längre ner till vardagsrummet på morgonen för att se om det lyser. Nintendo har blivit lata. Jag vill ha mer kanaler till mitt Wii. Jag vill ha systemuppdateringar som inför nya funktioner till mitt Wii.

Så, Nintendo, vart är mitt blåa ljus?

Jag längtar. Jag vill uppleva ljuset. Det blåa ljuset.

 

One Response to “Vart är mitt blåa ljus?”

  1. […] ljus, Sourcream and bearnaise, Wii Jag skrev ju för ett tag sedan att det var länge sedan mitt Wii lyste blått. Att jag ville ha meddelande från Nintendo om nya funktioner och […]


Kommentera

