Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Den svenska spelpressens ignorans av Wii Motion Plus 16 juli 2009

wii-motionplus-accessoryWii Motion Plus. Tillbehöret som skall revolutionera sättet Wii spelar på. Tillbehöret som skall göra spel verkliga på riktigt. Tillbehöret som uppfinner Wiimoten på nytt.

Ja, nu kanske jag var lite väl optimistisk. Men Wii Motion Plus är i alla fall ett riktigt intressant tillbehör tycker jag. Och Wii Sports Resort med detta tillbehöret kommer garanterat att sälja i miljontals kopior. Det är i alla fall vad jag tror.

Wii Motion Plus finns redan nu ute i spelbutikerna och den 24 juli dyker Wii Sports Resort upp. Det är väldigt snart och jag märker knappt att någon spelsida skriver om Wii Motion Plus.

Loading har recenserat Tiger Woods PGA Tour 10. Och i det här spelet är det Wii-versionen som verkar mest intressant med. Men recensionen behandlar bara PS3-versionen och det nämns ingenting om att Wii-versionen är speciell.

Level 7 har också recenserat detta spelet men inte heller här nämns det någonting om Wii-versionen.

Detta spelet har fått bra recensioner runt om på olika sidor (89,04% enlingt gamerankings). Även det Wii Motion Plus-kompatibla spelet Grand Slam Tennis har fått bra kritik av spelpressen.

Ändå märker jag inte av någon hype alls här i Sverige inför det här. Och jag undrar varför? Jag tycker i alla fall det här verkar jättestort och att det är något som borde uppmärksammas mer.

Snart kommer Wii Sports Resort och nu tycker jag det är dags att hypa upp sig inför det här. För Wii Motion Plus verkar bli grymt.

Vad tror ni själva? Kommer Nintendo kunna revolutionera spelbranschen igen?

 

2 Responses to “Den svenska spelpressens ignorans av Wii Motion Plus”

  1. Hans Says:

    Är det inte för dyrt ska jag köpa och recensera det. Låter som en bra idé att försöka förbättra exaktheten ytterligare.

  2. Peter Says:

    Det är inte särskilt dyrt. Kostar ungefär som ett vanligt spel.


Kommentera

