Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

N+ och det härliga flytet 10 juli 2009

Filed under: Microsoft,Spel,Spelintryck — Peter @ 18:39

Det är ett riktigt härligt flyt i kontrollen till N+ tycker jag.

Man hoppar och märker att ens lilla ninja som man spelar med nästan flyger iväg. Han hoppar högt och långt. Ändå har man hela tiden full kontroll och kan stoppa honom från att flyga för långt.

Ett härligt flyt helt enkelt. Jag gillar N+.

För er som inte alls fattar vad jag pratar om får jag förklara mig. N+ är alltså ett spel där du styr en liten liten ninja-gubbe. Du spelar på väldigt små banor och skall helt enkelt ta dig vidare. Ofta handlar det om att toucha en knapp som öppnar en dörr till nästa ”rum”. Vägen dit kantas av olika hinder och fiender som du skall försöka ta dig förbi.

Mycket enkelt koncept och mycket väl genomfört. Grafiken är alldeles grå och avskalad. Det ser inte jättesnyggt ut men det håller ändå en viss stil som gör att det ser bra ut.

De flesta banorna är pyttesmå och många tar bara några sekunder att ta sig igenom. Men så finns det också mängder av banor att spela igenom. Och massa extra banor att tanka ner om man inte tycker att det räcker.

Dessutom finns det multiplayer och co-op både lokalt och över Xbox live som borgar för en hel del skratt och galna spelupplevelser.

Jag tycker att det helt klart är värt ett köp. Denna veckan är det dessutom extra billigt. 400 Microsoft-poäng istället för ordinarie 800.

Ett givet köp helt enkelt.

 

Kommentera

