Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Henry Hatsworth pussliga äventyr 01 juli 2009

Henry Ford hette en snubbe som levde för ganska länge sedan. Han grundade ett tämligen känt bilföretag (Du får själv lista ut vilket).

Jag läser på om Henry Ford på Wikipedia och ser där att Ford var de första som började använda löpande band-tekniken. Alltså att karossen och alla delarna som skulle bli en bil åkte fram på ett rullband där de monterades ihop.hatsworth_normal

Jag har spelat ett spel där huvudrollsinnehavarens namn är Henry. Det är dock inte Henry Ford jag syftar på även om det finns vissa likheter.

En av likheterna skulle vara det löpande bandet. I spelet jag har spelat byggs inga bilar på löpande band men fienderna som min Henry får möta under spelets gång kommer lite som på löpande band.

Det finns också ett pusselelement i själva spelet som man också skulle kunna förknippa med ett rullband. Det består nämligen av en hel massa klossar som sakta men säkert rör sig uppåt Alltså som ett rullband ungefär.

Men nog med babbel från min sida. Jag skall komma till saken, och det är nämligen detta att jag har spelat Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure. Ett spel till DS som både är ett plattformsspel och ett pusselspel på samma gång.

I och med att DS:en har två skärmar har dessa kunnat användas på ett ganska så fiffigt sätt. Spelet är faktiskt rätt så roligt och jag skall inte säga så värst mycket mer för jag har skrivit en hel del om det på Pricerunners Spelblogg.

En recension alltså, där jag berättar varför Henry (inte Ford) ger sig ut på ett farligt äventyr, vem Weasleby är och varför just han vill åt samma sak som Henry.

Alla dessa svar får du genom att läsa recensionen på Pricerunners Spelblogg.

Vill du förresten veta vilket bilföretag jag syftar på i inledningen? Svaret får du genom att markera detta område ————> Ford

 

Kommentera

