Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Tips för varma sommardagar! Spela utomhus 28 juni 2009

Filed under: Allmänt flummande,Övrigt,Spel — Peter @ 18:32
Vem har sagt att man måste sitta inomhus och spela TV-spel?

Vem har sagt att man måste sitta inomhus och spela TV-spel?

Den senaste tiden har det ju varit helt galet varmt. Det är ju jätteskönt när det är varmt ute, men det blir ju inte mycket till spelande då. Det är för jobbigt att sitta inne när det är svettigt och kvavt.

Men man behöver ju inte sitta inne för att spela TV-spel. Jag drog hem några polare till mig igår kväll och vi ville sitta ute och spela så vi bar ut TV:n (och nu är det inte någon slimmad platt-TV utan en riktigt stor och klumpig tjock-TV), kopplade in Xbox 360:t och satt ute på altenen och lirade Street Fighter 4 och Burnout Paradise.

Vädret var helt underbart och  det var alldeles lagom ljummet. Så alla ni gamers där ute som vill spela TV-spel på sommaren men inte vill sitta inne och spela:

Bär ut TV:n, sätt er i gräset eller på balkongen och börja lira!

 

4 Responses to “Tips för varma sommardagar! Spela utomhus”

  1. NuYu Says:

    Gjorde jag med mini förra året, men den stora går inte. Att bära ned för trappan och allt är en aning jobbigt. Blir DSa av under altanen istället. Sedan lite GameBoy, om humöret tillåter. 😉

  2. Krilledood Says:

    Haha, lustigt. Skrev ett liknande inlägg nyligen på min blogg utan att ha sett att även du hade gjort detta, haft för fullt upp med att spela spel utomhus för att kolla in andras bloggar under helgen 😛

    I och för sig har jag mer spelat PSP och DS, jag minns att vi provade ta ut en gammal bildrörs-TV en gång under något fotbolls-VM, men solen reflekterades för mycket i TV:n så det var omöjligt att se vad som hände på skärmen. Men på kvällen borde det ju funka fint!

  3. Linus Says:

    Om man inte har någon balkong eller trädgård? Får bära alla konsoler till den närmsta parken 🙂

  4. Peter Says:

    @Linus Du får helt enkelt skaffa hem ett dieselaggregat och sätta dig i närmsta park och spela.


Kommentera

