Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Michael Jackson är död! 26 juni 2009

Filed under: Övrigt — Peter @ 7:51
Tags: , , , , ,

Michael Jackson är död. Jag fick reda på det sent igår kväll och jag tänkte: Är det verkligen sant?

Jag surfade in på Aftonbladet, DN, GP, Svenska Dagbladet och alla skrev om det.

Det var verkligen sant. En av de största (om inte den allra största) artisten genom tiderna hade avlidit.

Och trots att jag egentligen inte lyssnade särskilt mycket på hans musik när det begav sig så kände jag ändå en ledsamhet. Han var helt grym på att sjunga, han var grym på att dansa och uppträda på scen. Och nu bara några dagar innan hans comeback och sina avskedskonserter så dör han.

Tragiskt att han dör i så tidig ålder. (Han skulle fyllt 51 i Augusti). Jag tänker på hans tre barn som han lämnar efter sig. Vem skall ta hand om dem? Och hur skall dem ta det här, att deras pappa är död?

Och som en hyllning till Michael Jackson postar jag här ett youtube-klipp på Jackson Five med låten I want you back. En helt underbar låt.

 

4 Responses to “Michael Jackson är död!”

  1. NuYu Says:

    Apropå ”död” ja, forskade man lite i det där visade det sig att hon, och de som driver sajten de kommer från, tror att människor är designade av någon form av varelse för evigheter sedan. Vi är deras slavar.

    Mycket intressant, men jag tänker inte ta ställning nu utan gå tillbaka till bloggämnet.

    Tråkigt att Jackson gick bort nu när han snart skulle spela igen, och kanske få tillbaka sin förlorade heder. Även om jag inte lyssnade alltför mycket på hans musik, finns det inget som ifrågasätter hans talang. R.I.P. MJ

  2. Josef Boberg Says:

    ”…Vi är deras slavar. …

    Tja… – NuYa – evigheter sedan = ca 500 000 år sedan – såvitt jag känner till den saken.

    Apropå slaveriet – så ifall det finns ett uns av sanning i det här – så har dom på sajten måhända åt hållet rätt för sig, kanske… 💡

    Visst var Michael Jacksons talang outstanding väldigt mycket annat = både unik och fantastisk, verkligen… – och den kan han ju nu vidareutveckla på ”andra sidan” det jordiska fysiska intellektets skynke, förhoppningsvis… 💡


Kommentera

