Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Vad spelar du helst när du är sjuk? 23 juni 2009

Filed under: Allmänt flummande,Spel — Peter @ 21:27
Tags: , , , ,

Jaha, då var man sjuk igen. Inget kul alls. Trött, hängig, ont i huvudet. Ont i hela kroppen. Allmänt degig, hostig, snuvig.

Ja, jag skulle kunna hålla på lång stund och skriva hur kasst jag mår men jag skall inte trötta ut er med sjuk-snack utan jag tänkte direkt gå på dagens ämne.

Nämligen detta:

Ett lugnt och harmoniskt spel som Flower kanske är det bästa att spela när man är sjuk

Ett lugnt och harmoniskt spel som Flower kanske är det bästa att spela när man är sjuk

Vilka spel är lämpliga att spela när man är sjuk.?

Det första jag kommer att tänka på är ju Trauma Center till Wii och DS. Ni vet den där operationssimulatorn, eller så kanske man kan spela Dr. Mario.

Fast man kanske inte skall spela något som relateras till sjukdom när man redan är sjuk. Då blir man ju bara ännu mer deprimerad.

Men vad skulle man då kunna spela för spel, något glatt och färgsprakande  naturligtvis så att man blir glad.

F-Zero eller Big Bang mini  kanske. Fast det kanske är för epilepsi-framkallande, och när man är sjuk har man ju ofta ont i huvudet.

Man kanske skulle spela något lite lugnare. Animal Crossing eller varför inte PSN-spelet Flower.

Så kommer jag då slutligen till frågan som redan står i rubriken.

Vad spelar du helst när du är sjuk?

 

One Response to “Vad spelar du helst när du är sjuk?”

  1. NuYu Says:

    Hm, jag vet faktiskt inte. Är sällan sjuk (peppar peppar ta i trä) men senaste gången jag mådde dåligt, vilket var efter att ha varit uppe i runt 30 timmar, spelade jag Devil May Cry 4. Bättre spel finns ju att finna utan att det tar alldeles för mycket av ens tid, men DMC4 är lite sådär hjärndött och man behöver inte göra mycket mer än att banka knappar om man inte vill. Dessutom är det ju redigt snyggt, också.

    Annars tror jag Pokémon funkar rätt bra, det är ju båda avslappnande och roligt, för det mesta.


Kommentera

