Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Gör Apple en spelkonsol? 22 juni 2009

Filed under: Apple,Rykten,Spel — Peter @ 19:26
Tags: , , , , , , ,

appleRyktet om en spelkonsol från Apple har varit på tal länge nu. Och nu sätter ryktet fart igen, The inquirer har lagt upp en artikel där de spekulerar i en spelkonsol från Apple. Du kan läsa artikeln här.

Apple har ju sin iPhone som som de verkligen har lyckats med. Och på AppStore finns det ju mängder med spel.

Och med tanke på den succén som iPhone och deras AppStore har haft är det inte konstigt att tänka att de säkerligen även vill dominera spelmarknaden.

Steve Jobs, chefen och grundaren av Apple har nu varit sjukskriven i ett halvår och i slutet av juni kommer han tillbaks chef för Apple igen. Då är det troligt att han vill komma tillbaka med buller och bång, och verkligen ge publiken något stort. Kanske är det en spelkonsol?

Det snackas också om att AppStore skall komma till AppleTV eller MacMini och på så vis förvandla dessa till spelkonsoler.

Mycket rykten men ingen som vet exakt vad det handlar om.

Vad tror ni själva, är det bara grundlösa rykten eller har Apple någonting på gång?

Och hur kommer handkontrollen att vara, bara en enda knapp eller ett klickhjul? Kanske kommer handkontrollen vara en touchplatta med multitouch?

Låt spekulationerna flöda!!

 

3 Responses to “Gör Apple en spelkonsol?”

  1. linus Says:

    Jag har mycket svårt att se att just apple ger sig in i spelbranschen, men jag kan inte sticka under stolen med att jag ändå hoppas på det 😉

    Jag tror det kommer bli en blandning av PS3 och Wii, roligt, smart och kraftfullt… typ som iPhone 😛

  2. Krille Says:

    Behöver vi verkligen ytterligare en konkurrerande konsol? Hade det inte varit bättre om åtminstone Sony och Microsoft gick ihop och gjorde en konsolstandard som alla kunde spela på?

    Det känns som att det är åt det hållet spelindustrin är på väg, vilket verkar sunt både för oss konsumenter som spelutvecklare. Dock tror jag vi har ett bra tag kvar tills OnLive och liknande kommer att fungera bra i hela världen, men vi får väl se…

  3. Peter Says:

    Jag vet inte heller om vi behöver en ytterligare en spelkonsol, men jag skulle ändå tycka att det vore roligt om Apple gjorde något av det.

    Det jag kanske tror är det att de kanske gör ett AppStore för datorn, liknande det som finns till iPhone.
    Det skulle jag tycka vore roligt och det kommer nog att bli en hit skulle jag tro.


Kommentera

