Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Hur ändrar jag blogg-kommentarsbild? 21 juni 2009

Filed under: Carrot Games-bloggen — Peter @ 10:58

Jag behöver hjälp ifrån er som läser min blogg. Det är nämligen som så att jag vill ändra min bild som dyker upp när man skriver en kommentar.

Som det är nu så har jag någon slags stjärna och den tycker jag inte är så värst snygg.

Skulle vilja ha en snyggare bild.

Jag har gått in på inställningar >allmänt och laddat upp en bild som jag vill ha som min bloggbild. Och när jag gjort det så står det att allt gått bra och att bilden kommer att dyka upp men den gör inte det.

Jag har fortfarande den där stjärnan som kommentars-bild.

Är det någon där ute i vida världen som också använder WordPress och fått det att fungera med att byta bild, så får ni gärna droppa en kommentar och förklara hur jag skall göra.

 

8 Responses to “Hur ändrar jag blogg-kommentarsbild?”

  1. linus Says:

    jag tror du tänker på gravatar, kolla på gravatar.com 🙂

  2. Peter Says:

    @linus: Jag skall kolla upp det.
    Tack!

  3. Peter Says:

    Jippie Nu fungerar det.
    Jag trodde först att det inte fungerade men sen så klickade jag i att gravatarloggan skulle användas så nu fungerar det.

    Tack så mycket linus

  4. Krille Says:

    Visst är det gött att ha samma bild när man skriver kommentarer till nästan alla bloggar!

  5. Peter Says:

    Ja, visst är det det. Så kan ju folk känna igen en lite lättare också

  6. NuYu Says:

    Ah, härligt att du fixat en avatar. Slipper jag det där mönstret när du kommenterar på min. 😉

  7. Peter Says:

    @NuYu
    Ja det är gött att ha skaffat en avatar nu faktiskt


Kommentera

