Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Mina intryck av Peggle till iPhone/iPod Touch 15 juni 2009

Filed under: Apple,Spel,Spelintryck — Peter @ 17:24
Tags: , , ,

Nu har jag testat Peggle på min iPod Touch och det är riktigt roligt.

Det går ut på att det finns massa pluppar på spelplanen och så skall man skjuta en kula på dessa pluppar så att de försvinner. För att komma vidare till nästa nivå behöver man träffa alla oranga pluppar.

Peggle är lätt att ta upp och spela ett par rundor. Och har en underbart pampigt soundtrack

Peggle är lätt att ta upp och spela ett par rundor. Och har ettunderbart pampigt soundtrack

Enkelt koncept, och riktigt väl utfört. Spelet är bra för man kan skjuta lite hipp som happ och hoppas på att plupparna skall träffas men det finns också en väldigt precis precision så om man vill vara riktigt hardcore och räkna ut kulbanor för maximal poäng går även det.

Men det bästa med spelet är ändå den otroligt pampiga musiken som spelas varje gång man träffar den sista oranga pluppen på varje nivå. Musiken är helt hysterisk och hela skärmen exploderar av färger.

Det är coolt och det var helt klart värt de 7 kronorna som det kostade. Nu kostar det 38 kronor igen men det är värt att lägga även 38 kronor på det här spelet.

OBS!! En liten kommentar till er som hittade hit via spelfeber angående att Peggle endast kostar 7 kronor. Jag tipsade spelfeber igår om detta men de publicerade inte länken hit förrän idag. Och erbjudandet gällde bara igår. Så tyvärr kostar det inte 7 kronor längre utan 38 kronor men det är värt att ladda ner det ändå.

 

2 Responses to “Mina intryck av Peggle till iPhone/iPod Touch”

  1. linus Says:

    Det är kanon 🙂

  2. Peter Says:

    Ja, visst är det!!


Kommentera

