Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Nintendo visar bild på Zelda och spekulationerna är igång 06 juni 2009

Filed under: E3,Nintendo,Spel — Peter @ 22:16
Tags: , , , ,

Spekulationerna har startat på allvar och jag älskar det!!

Nu under E3 höll Shigeru Miyamoto i en roundtable-samling för ett antal utvalda journalister. Där avslöjade han att Nintendo håller på med nästa del i Zelda-serien och att det skall komma till Wii.

En konceptbild visades och nu har den kommit ut till allmänt beskådande.  Och genast började spekulationerna och vad nästa spel kommer att handla om vem den mystiska kvinnofiguren som syns på bilden är.

Vissa verkar tro att det är Zelda medan andra hävdar att eftersom Link inte håller i något svärd så kan det vara Master Sword som har antagit någon form av levande gestalt.

Kolla in bilden själva. Vem/vad tror ni att figuren är?

Är det Zelda, Master Sword eller något helt annat som syns på bilden. Låt konspirationsteorierna växa

Är det Zelda, Master Sword eller något helt annat som syns på bilden. Låt spekulationerna flöda

Själv tror jag att det låter ganska så troligt att figuren är Master Sword. Men vi får helt enkelt vänta och se. Jag längtar i alla fall jättemycket och tack vara den här bilden så har jag något att se fram emot och längta efter.

 

One Response to “Nintendo visar bild på Zelda och spekulationerna är igång”

  1. NuYu Says:

    Om det är Mastersword som är den där karaktären, så är det riktigt coolt. Och faktiskt, något jag hoppas på.


Kommentera

