Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Nintendo släpper en svart Wii 04 juni 2009

Filed under: Övrigt,Nintendo — Peter @ 19:42
Tags: , , ,

Åh!! Vad snygg den är! Helt svart och blank och så det där starkt lysande blåa ljuset som kommer ifrån den.

Mina ögon smälter, jag blir lyriskt. Jag vill ha!!! Och jag vill ha den nu!!!

Jag skriver såklart om den nya färgen på Wii som Nintendo kommer att släppa i Japan. En helt svart Wii.

Visst är den underbar?!!

Visst är den underbar?!!

Och nej, det finns ingen information om eller när den kommer till Sverige. Min gissning är att den gör det, men att Nintendo vill vänta tills försäljningen går ner mera.

Redan när Wii visades för första gången, då den kallades Revolution så visade de upp den i svart. Och nu släpper de äntligen den. Jag hoppas verkligen att den kommer till Sverige för den ser ju så enormt vacker ut. Det blåa ljuset framhävs verkligen i kontrast till det svarta.

Någon mer än jag som tycker att den ser helt underbar ut?


 

5 Responses to “Nintendo släpper en svart Wii”

  1. linus Says:

    Ja den får det bli nästan gång jag införskaffar ett Wii 🙂

  2. Peter Says:

    Ja man blir ju sugen på att köpa den.
    Men det känns ju onödigt att köpa en helt ny maskin när man redan har en vit Wii.

    En liten intressant grej som kom på tal på Loading.se var hur man skall bära sig åt för att föra över sina nedladdade spel från den gamla konsolen till den nya. Och det var någon som kontaktade Bergsala och de sa att de kostnadsfritt kan föra över licenserna från den ena konsolen till den andra.

    Lite bökigt men ändå bra att kunna göra om man nu skulle vilja köpa en annan färg eller om man vill köpa en ny konsol av någon anledning.

    Länk:http://loading.se/news.php?pub_id=6971

  3. Peter Says:

    Snabbt du svarade förresten

  4. Linus Says:

    Helt klart snygg, gillar dock den vita mycket. Känns som originalfärgen passar bättre med gränssnittet, fodralen osv. Bara en känsla jag får 🙂

  5. NuYu Says:

    Håller med Linus, dock är jag ett riktigt fan av svart och kommer säkerligen köpa mig en sådan också. Det har inte hindrat mig förut att ha fler av samma, så varför skulle det göra det nu?;-)


Kommentera

