Carrot Games

Fastklistrad framför TV:n tar jag mig fram i spelens fantastiska värld

Xbox 360 har öppnat en helt ny värld för mig 25 maj 2009

Filed under: Övrigt,Microsoft — Peter @ 20:05
Tags:

Jag har ganska nyligen skaffat hem ett Xbox 360. Jag har alltid i alla tider varit en riktigt inbiten Nintendospelare, (och det är jag fortfarande) och jag har tidigare bara spelat Nintendospel, (Förutom Sega Mega Drive som jag hade när jag var liten) men nu har jag också tagit steget över till Xbox 360.

Och en helt ny värld har öppnats, det är stor skillnad mellan att spela på Wii och att spela på Xbox 360. Och nu tänker jag inte först och främst på grafiken och prestandaskillnaden konsolerna emellan utan på sättet de hanterar onlinespelande.

Jag tyckte det var skithäftigt att kunna spela online i Super Smash Bros Brawl. Att kunna spela mot andra människor och kunna få hem nya banor som andra personer hade skapat. Men nu när jag har en Xbox 360 så förstår jag hur långt efter Nintendo faktiskt är när det kommer till online.

För det första: Vänner-systemet på Xbox 360 är ljusår bättre än alla dessa jobbiga

Xbox Live gör livet online enklare

Xbox Live gör livet online enklare

friendcodes man måste knappa in för varje nytt spel man köper. På 360 räcker det att bara skriva in namnet på den jag vill spela med och så sköter sig resten automatiskt.

Det är också helt underbart att kunna se vilka som är online och kunna interagera med dem direkt utan att behöva bestämma tid och datum för att sedan sitta och vänta på att den man skall spela med skall gå online.

Och det här är ett system som har funnits på Xbox länge utan att jag egentligen har insett att jag behövt det. Jag trodde inte jag behövde ett bättre onlinefunktionalitet, men nu har jag insett att Xbox 360 gör allt det rätt.

 

3 Responses to “Xbox 360 har öppnat en helt ny värld för mig”

  1. petercarrot Says:

    test nummer 2

  2. Johan Says:

    Håller med dig Xbox Live är mycket bra!


Kommentera

